Duscha ensam?!?!

Ett rofullt ögonblick då man bara vill duscha eller bada ifred finns inte hemma hos oss, Oliwer kan sova som en stock men så fort jag sätter på kranen till duschen så vaknar han på minuten.

Jag brukar stänga dörren men inte låsa och 5 sekunder efter man satt sig i badkaret rycker någon liten parvel i handtaget och ropar

- Mamma mamma Oliwer också bada ( Ja han pratar om sig själv i tredje person ibland ).

.
- Nej Oliwer du får inte bada nu, vi hinner inte det!
.

- Jo Oliwer bada, mamma ta av mig blöjan. Mamma hjälpa mig!

.
- Nej Oliwer gå och titta vad pappa gör istället?

.
Vid det här laget har han redan börjat försöka klä av sig själv vilket går sådär, han fastnar gärna i tröjan med huvudet och blir ledsen så man kan inget annat göra en att hjälpa honom.
Aja en glad son får man ialla fall, ensamtiden kommer senare..om typ 25 år ;)


Kommentarer
Postat av: Petra-tvillingmagen

2012-04-18 @ 07:44:29
Postat av: Petra-tvillingmamma

Haha va?

Min telefon är lite lustig märker jag.

Skulle precis kommentera och skrev "Petra-tvillingmamma" men tvillingmamma blev tvillingmagen.. Sen skickades det, vet inte om det gick fram :)



Inte en aning om vad "ku" skulle bli :)



Hoppas ni får en mysig dag!

2012-04-18 @ 07:47:03
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Känner igen det där ;)

2012-04-18 @ 07:54:21
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Jenna - Mamma till Viggo och Vendela

Det är verkligen lyx att få ta en lång dusch helt för sig själv utan att behöva stressa eller ha något av barnen inne i badrummet samtidigt :)

Det där med att "kolla vad pappa gör" kör jag med hela tiden haha och han i sin tur kör med "kolla vad mamma gör" ;)

2012-04-18 @ 09:09:09
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Mamma mormor Ann-Sofie

Jag saknar Oliwer :) sitter på jobbet och läser din blogg som du sa att jag ej fick göra kram mamma

2012-04-18 @ 09:51:56
Postat av: Mimmy

Åh vad roligt att ha hittat denna blogg, gillar den skarp! :D

Och vad spännande med kommande tvillingar, iiiih! älska bebisar ^^,

2012-04-18 @ 12:10:03
URL: http://mimmyl.blogg.se/
Postat av: Helena

jag har börja duscha på dagen när viggo inte är hemma och Molly sitter utanför i barnstolen det går super. annars duschar när barnen lagt sig. kör tittut leken med Molly så hon inte ska bli less.

2012-04-19 @ 13:42:13
URL: http://viggo2008.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0