Bebisarnas mått och bilder efter TUL

Igår var jag som sagt på TUL, min mamma följde med mig och det var jätte roligt att hon också fick se tvillingarna.
TUL betyder tillväxtultraljud, det var ett extra så jag kommer göra ett till om 2 veckor ungefär och sedan gör man det ungefär var tredje vecka eller något sånt har jag för mig.
 
Men det gick ialla fall jätte bra igår och enligt henne som var dem helt perfekta tvillingar och inga små gossar sa hon. Men nu kan jag slappna av lite ialla fall, så länge dem växer och frodas är jag nöjd.
 
Tvilling 1
Skallbredd 67 mm
Bukdiameter 69 mm
Lårbenslängd 50 mm
Vikt; 908 gram
0,2 % över kurvan
Ligger med huvudet neråt
 
 
Tvilling 2
Skallbredd 67 mm
Bukdiameter 72 mm
Lårbenslängd 49 mm
Vikt; 971 gram
7,2 % över kurvan
Ligger med huvudet neråt
 
Lite bilder
 
Dem blev suddiga för jag tog kort på dem via mobilen och la in men man ser ungefär vad det föreställer ialla fall.
Fick inga bra bilder på tvilling 2 för den hade navelsträngen vid ansiktet och massa annat men på tvilling 1 fick jag några 3D bilder av den helt awsome ultraljudstjejen:) Hon var så himla snäll och gjorde detta helt på egen hand för mig och jag blev helt lycklig. Jag fick se mina tvillingar i 3D en liten stund :)
 
Tvilling 1 har händerna i ansiktet men ialla fall, man ser ju vad det föreställer.
Fingrar :) Så sött!!

Här är också tvilling 1
Och här ser man näsan och ögonen, min mamma sa att det såg ut som en liten apbebis :P
Världen sötaste apbebis i så fall<3

Och här ser man båda tvillingarnas huvud :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt att det var bra med dina pojkar! Alltid skönt att få en bekräftelse på att de mår som de ska. Ska på mitt andra tul omen vecka - ska bli spännande och se hur de växer och ligger. Sist låg den längst ner i säte och den andra på tvären.

2012-07-05 @ 11:40:45
URL: http://Gummileas.blogg.se
Postat av: Anonym

Vill du föda vaginalt?

2012-07-05 @ 13:31:13
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Skönt att allt är som det ska! :) Kan du slappna av lite och bara njuta ett tag :)

2012-07-05 @ 16:06:11
URL: http://lillgarden.blogg.se
Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

Åh vad roligt! Så skönt att allt såg bra ut!

2012-07-05 @ 18:55:20
URL: http://vardagspusslandet.blogg.se
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

Härligt att det var bra med dem =)

2012-07-05 @ 20:54:26
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0