Vad man behöver inför bebis(ar)

Oj oj oj, det slog mig precis vad mycket vi behöver köpa.

Jag tänkte göra en lista med alla saker vi kommer behöva och om jag glömt något får ni gärna hojta till så jag kan lägga till det på listan.

Jag känner mig på att denna lista kommer bli låååååång...

Det känns som att man börjar om med allt på nytt igen då det blir tvillingar och att jag inte har kvar allt ifrån Oliwers ankomst.
Jag kommer även skriva med kostnaderna så vi alla får se hur mycket ungefär denna förberedelse kommer kosta min lilla familj :)
Tänk om man kunde skita pengar eller om pengar växte på träd, vad man skulle vara lycklig då eller

Vagn
Barnvagn [X] Bugaboo Donkey 16400 kr
Skötvätska [ ]
Ståbräda [ ]

Bil/Utflykt
2 x Bilbarnstolar [ ]
Adapter till bilbarnstolarna[ ]
Bärsele [ ]
Amning/skötsel
Amningskudde(helst tvilling-anpassad) [ ]
Amningsinlägg [ ]
Skötbord [ ]
Sova/vila
Spjällsäng (Har en sedan Oliwer men ni behövs en till) [\]
Filtar [ ]
2 x sängkläder [ ]

Hygien
Badbalja+ tillbehör [ ]




Kommentarer
Postat av: Mamma till Eddie & bebis i Oktober 2012

Bilbarnstol är ju inte så dyrt är bara och hyra ...

2012-06-01 @ 08:55:31
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Ja det behövs ju en hel del med en liten och då med två är det dubbelt upp! :) Synd man inte skiter pengar... :(

2012-06-01 @ 11:49:35
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Annika

Hejsan hej!!

Hittade hit via FL =) Kollade din inköpslista och jo nog drar det iväg. Ett tips har du en spjälsäng? Fått tips från andra att de klarar sig ett bra tag med att sova i samma säng. OCh amningskudde kolla på Ikea efter billiga kuddar det är lättare att lägga flera kuddar som man vill ha en än knöla med en jättestor. Vi kämpar hur vi ska få plats i bilen?? 3 bilbarnstolar.

2012-06-01 @ 13:50:13
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

Ja, det blir en del saker... Men kanske inte behöver köpa allt nytt?

2012-06-01 @ 22:02:56
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: Julia

I början behövs bara en spjälis, våra tjejer delade till dom var sex månader.



En donkey har vi till försäljning för 12500 med diverse tillbehör, dock med bara en liggdel men en oanvänd sådan :)

2012-06-01 @ 23:43:39
URL: http://underbaraungar.se
Postat av: Blivande mamman

Hej! Mysigt med tvillingar, och roligt med förberedelser:) läste din blogg lite när du väntade oliwer, men sen så glömde jag bort att fortsätta läsa och hittade hit nu och ser att du väntar tvillingar, vad mysigt!!:)

Hoppas du mår bra och även tvillingarna i magen<3

Kram

Postat av: Amanda med tvillingarna :)

Hej! Har själv precis fått tvillingar på 2 månader :) kul att läsa om nån annan också! När är du beräknad? Och vet du vad det blir? Ha de bra!

2012-06-05 @ 09:52:17
URL: http://trollass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0