Graviditetsförsäkring - Hjälp mig !!

Igår fick jag ett samtal av Trygghansa, dem frågade mig ang. graviditetsförsäkring. Jag har länge tänkt och sett på hemsidor att dem gör reklam för deras graviditesförsäkring. Flera olika företag som erbjuder försäkring har ju någon form av graviditetspaket.

När jag var gravid med Oliwer tecknade jag aldrig någon, jag hade aldrig möjligheten och sen helt plötsligt innan jag visste av det så hade jag fött honom. Men jag har alltid varit sugen på att ha en.. för det är egentligen väldigt bra att ha.

Man kan ha en gratis variant hos Trygghansa men det finns även tillägg som kostar ca 1100 kr, engångsbelopp.

Gratis varianten är bra men den täcker inte så himla mycket. Den som kostar täcker ju betydligt mer.
Du kan läsa mer om de olika varianterna här.

Har ni tecknat en graviditetsförsäkring?
Vilken bolag gjorde ni det med?
Gratis eller betalade ni extra?







Kommentarer
Postat av: Mi ♡ mamma till L & C

Vi tecknade en gravidförs. på IF! Betalade en engångs summa tror jag och då var ju Charlie även försäkrad några månader efter att han föddes. Tror jag.. haha!



Mannen som sköter sådant här hemma men jag tycker det är smidigt med en sån försäkring!

2012-05-29 @ 09:28:14
URL: http://flavorsofmylife.blogg.se/
Postat av: Lotta

När jag väntade Anakin så tecknade jag en gravidförsäkring på Trygghansa. Jag valde den utökade för 1050 kr. Jag ansåg att den gav mer än andra bolag om nått skulle hända och än idag är Anakin försäkrad i Trygghansa.

2012-05-29 @ 14:43:27
Postat av: Emma

Jag tycker att du ska teckna en "riktig" gravidförsäkring med tanke på att det är lite mer risker med tvillingar. Ni kanske får dom för tidigt, vilket man oftast får med flerbarnsfödslar. Jämför olika bolag och ta dom med bäst villkor :) hoppas allt är bra med dig, kul att se att magen växer på :) tänk att det är två stycken små, Gud så skoj!

2012-05-29 @ 15:22:01
URL: http://emmajohanbebis.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag hade min hos Folksam, betalade 1050:- för den. Jag jämförde alla gravidförsäkringar och kom fram till att den var bäst, den täckte absolut mest. Det var en av två försäkringar som täckte förlossning redan från vecka 23, de andra täckte från vecka 26. Barnet var även försäkrat i 6 månader efter födseln.

2012-05-29 @ 15:33:25
Postat av: Lena

Jag har gravidförsäkring hos Trygghansa - den som kostar 1050 kr. Jag tyckte att den verkade bäst. Rekommenderar att ta den utökade och inte bara gratisversionen då de kan hända mer med tvillingar i magen.



Men smaken är som baken ;)

2012-05-29 @ 20:05:16
URL: http://gummileas.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tecknad en gravidförsäkring hos Folksam som kostade 1050 kronor. Min grabb är bara 7 veckor gammal men han blev tagen med akutsnitt och hade komplikationer efteråt som gjorde att jag var tvungen att åka in och ut på sjukhuset och försäkringen har täckt både själva akutsnittet och resor till och från.. Så Folksam rekomenderar jag! Upp till 6 månader sen fortsätta teckna en sjuk -och olycksfallsfärsäkring. Det är ett måste! :) Har två försäkringar på grabben nu. Folksam och Trygg hansa. Men själva gravidförsäkringen var hos Folksam.

2012-05-29 @ 21:56:17
URL: http://ballerlina.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

Hade Folksam grav försäkring...som jag sedan tecknade barnförsäkring i!

2012-05-29 @ 22:00:50
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Ja det är vi, vad roligt :) jag vet inte hur jag ska göra ang försäkring. Har inte börjat kolla upp det än fast det kanske vore smart! Allt bra?:)

2012-05-29 @ 23:54:44
URL: http://rebelii.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva, Charlie & Malte

Med tvillingarna i magen tecknade vi TryggHansas betalförsäkring. Var först osäker på vilket försäkringsbolag vi skulle välja, men fick mycket hjälp av en hel hög andra tvillingföräldrar på Facebook som alla rekommenderade just TH för tvillinggraviditeter. Det är det enda bolaget där man inte behöver betala dubbla försäkringsbeloppet för tvillingar tex. De är också snabba & lätta att ha & göra med när det kommer till att betala ut ersättning för sjukhusvistelser.

2012-06-03 @ 21:34:48
URL: http://oureverydaystory.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0