Skoj-O-metern - Tom Tits

Tack till Tom Tits som bjöd in oss att fira Mors dag hos dem, tack tack :)


Event/Händelse; Tom Tits (Södertälje)

Inomhus/Utomhus; Både och :)

Barnvänligt: Ja

- barn mellan 0-3 år; Oliwer var ju lite av det yngasta laget för Tom Tits, det var ju mycket saker han inte förstod. Oliwer är 2,8 år och hade super kul ändå, fanns ju massa springyta och massa små bollar och bollexpriment som Oliwer älskade. Han hann ju till och med blöta ner två par skor och en helt outfit i små dammarna utanför. Daniel var inte tillräckligt snabb men Oliwer hade ju kul. Fanns ju även andra vattenexpriment som barn i denna åldern skulle kunna njuta av. Fanns även en lång rutschkana som jag skickade ner Oliwer och Daniel för. Sen det fina såpbubbelshowen var ju även passade för alla åldrar.

- barn 4 år-uppåt;

Denna ålder uppåt är nog den bästa åldern för Tom Tits, finns närmare 600 expriment att utforska.
I den här åldern har man börjat fatta själv hur saker och ting ska gå till och göras.
Mycket olika expriment för att testa sinnena med och även en storm tunna så man kan känna på hur det var att stå mitt i en orkan typ. Det fanns alltså massa roligt att utforska. Jag rekomenderar varmt familjer med barn i denna ålder att åka dit.

Kostad; 
Vi hade ju turen att blivit inbjudna till denna roligt plats så vi betalade faktiskt ingenting, väldigt generöst.

Barn 0-2 år; Gratis
Barn 3-17 år; 145 kr
Vuxen; 195 kr 

Dem ändrar priserna 1 juni
Från 15 år: 189 kr
Barn 3-14 år: 149 kr
Barn 0-2 år: Gratis

Egna tankar; Gud, det var som en riktigt nostalgi trip, jag som sagt älskade Tom Tits som barn men dem hade byggt om mycket sedan sist jag var där. Fanns massa roligt som jag kom ihåg ifrån förr.
Sedan tyckte jag att det var spännande med all biologi det fanns, fanns modeller på foster i olika månader osv.
Jag tyckte det var riktigt roligt och det tror jag Daniel och Oliwer också tyckte. Det var god fika, gott sällskap och fint väder. Det kunde inte blivit bättre. Det enda var väll att Oliwer var lite liten för vissa saker men annars en helt perfekt familjedag.

Sällskap; Det var riktigt familjemys. Jag, Daniel och Oliwer samt bebisarna i magen ;)

Bilder;











Slutbetyg; Tom Tits för 3,5 poäng av 5 möjliga av oss BARA för att Oliwer var lite för liten för expriementen. Men det hade det varit för min egen del så hade det fått 5 av 5 :)



Så återigen tack Tom Tits att vi fick komma :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin han är mitt lillabarnbarn <3

2012-05-28 @ 16:25:03
Postat av: Elin

Nu blir jag nyfiken , du skriver att du blir " bjuden" på tomtits och furuvik och jag undrar, hur ? haha. :) Grattis till graviditeten också !

2012-05-30 @ 13:43:52
URL: http://tajkonfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0