Event - Airbnb.se

Jag blev bjuden av underbara MSL Stockholm för några dagar sedan till ett bloggevent som annordnas för Airbnb.

Denna text tog jag ifrån deras hemsida så att man kan förstå vad dem är "all about".

"Airbnb grundades i augusti 2008, har sitt huvudkontor i San Fransisco, Kalifornien och är en pålitlig marknadsplats och ett nätverk där privatpersoner annonserar, upptäcker och bokar unikt boende över hela världen - via sin dator eller mobiltelefon. Oavsett om det är en lägenhet för en natt, ett slott i en vecka eller en villa i en hel månad så kopplar Airbnb ihop människor med unika reseupplevelser, i alla prisnivåer, i över 26 000 städer och 192 länder. Med en kundtjänst av världsklass och ett ständigt växande nätverk av användare så är Airbnb de enklaste sättet att tjäna pengar på sitt extra utrymme och nå miljontals människor. " (läs mer på hemsidan)

Jag tycker det är en otroligt bra affärsidè och jag lär använda tjänsten någon gång, helt säkert. Êventet var för övrigt otroligt profesionellt upplagt med bra mat, trevliga gäster och väldigt gemytligt. 
Vagabond, resemagasinet var där och pratade lite om resor och vad vi svenskar gör, önskar och kräver på en resa.


 
 
Vi blev bjudna på fördrink och en underbar kalvfilé med potatis och till slut en mumsig äppelpaj.
Det bjöds på otroligt gott rödvin till maten som passade utmärkt.
Efteråt blev det kaffe och en hel del snack med Airbnb och med övriga gäster(bloggare). Jag pratade speciellt med två tjejer som har två fina bloggar som ni bör kika in på, du hittar de HÄR och HÄR. 
 

Sammanfattning av kvällen så vill jag säga att det var jätte trevligt och jag tyckte verkligen om idèn och konceptet.
Kommer tipsa alla om Airbnb så vill du veta mer så kika in på den svenska hemsidan http://airbnb.se
Maten och sällskapet var trevligt och det var kul att blivit bjuden av MSL Stockholm.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0