Försäkringskassan- Djungel

Ja nu när man gått och blivit förälder igen gånger 2 så måste man ju också söka föräldrapenning osv
Även fast jag gjort detta en gång förut när jag var ledig med Oliwer så är allt fortfarande förvirrande för mig.

HELP ME!!
 
Jag tycker försäkringskassan är skrämmande och jag får ångest så fort jag ser de gröna kuvertet i posten.
Men dem är ju underbara också, min farmor har ju faktiskt jobbat där.
 
Men till min fråga, hur mycket dagar tog ni ut i veckan?
Var ni lediga mellan måndag-fredag eller måndag-söndag?
Hur länge räckte dina dagar om du var hemma ant. måndag-fredag eller måndag-söndag?
Någon med tvillingar som kan svara hur det var för dem?
 
.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Jag tog mån-fre och har gjort med båda barnen.
Det är ju hur mycket man vill ha ut och hur länge man vill vara hemma.
:)

2012-09-30 @ 10:37:37
URL: http://lillgarden.blogg.se
Postat av: Elin

Det går att kolla på fkassan hemsida hur länge dagarna räcker.
Vi ska bara ta ut 3-4 dagar i veckan då det räcker för oss. Och våra dagar kommer räcka till typ april 2014.

2012-09-30 @ 11:10:58
URL: http://tajkonfamiljen.blogg.se
Postat av: Hannele

Jag snålade med mina dagar så jag har många dagar kvar på albin men på Kevin har jag inga dagar alls på för att det blev något fel när min karl skulle fixa det dära åt mig eftersom han vet att jag får bara utbrott på skiten eftersom jag fattar 0 ändå x)

Med albin så kanske jag tog ut några ggr bara så dom dagarna sparar jag till lov och sånt när man inte får några pengar osv :) Så man har "lite egna pengar att leva på".

Så ja du får väl kolla på hemsidan eller ringa dom. Oftast är lättare att göra det via datorn.

2012-09-30 @ 13:09:49
URL: http://www.lillahannele.blogg.se
Postat av: Helena

håller med . ring och kolla, men oftast tar man ut mån-fre så de räcker längre eller så ger pappan sina dagar till dig eller en del av dem.

2012-10-01 @ 19:35:41
URL: http://viggo2008.blogspot.se/
Postat av: Mathilda - mamma till Amelia & gravid

Såg att jag skrev in min kommentar på fel inlägg, hihi!

Jag tog ut 7 dagar i veckan, alltså fullt. + att jag tog ut 60 dagar innan BF så mina dagar räckte till dottern blev 1 år. + att jag har några kvar, kanske 20-25 st :)

2012-10-03 @ 14:18:01
URL: http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se
Postat av: E

Jag tog 5 sgi-dagar i veckan i 180 dagar, sen 4 sgi + 2 lägstanivå, var hemma tills sonen var 1 år, nu går han på förskolan och jag jobbar 50% och tar ut 50% fp sgi mån-fre och lägstanivå lör-sön, kommer göra det i 6 mån ungefär och sen har jag ett par dagar kvar.

2012-10-11 @ 08:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0