Så himla dålig fantasi när det gäller mat..

Asså jag älskar mat, jag älskar äta mat.

Jag kan prata om mat och fantisera om mat och det gör jag inte bara när jag är gravid utan alltid. 
Daniel blir tokig.
Men däremot har jag så himla dålig fantasi när det gäller mat eller så slår latheten in, jag lider nämnligen av EL.
EL betyder "Extrem lathet". Jätte jobbig diagnos ;)
.
Jag kan få för mig att jag ska baka men jag kommer inte längre en att ta fram en skål ut skafferiet. Det var alldeles för ansträngade att bara böja med ner för att öppna barnlåset på skåpet, när jag väll når fram till skålen då är energin slut. Jävla "EL" ;)
.
Men jag ska bli bättre på det, jag vill verkligen vara en sån där duktig "hemmafru". Laga mat, städa,tvätta och ha tid över till att leka med Oliwer och ta han till cirkus och göra allt på samma gång...nästan ialla fall.
Men däremot när jag väl orkar laga god och verkligen hemlagad mat då blir det gott, det är inte så att jag gör äcklig mat utan jag är bara lat.
.

Så oftast serveras det korv och makaroner, köttbullar, fiskpinnar och sånt där enkelt. 
Men jag kan laga lasagne ifrån grunden, riktigt god köttfärssås och fisksoppa men jag måste bara bota min "EL" först.

Dessa potatisar har jag faktiskt skalat och skivat en gång i tiden ;)


Är ni duktiga på att laga bra och god mat?


Kommentarer
Postat av: Fata - Mamma till Ajdin och lillebror i magen

haha, du är inte den enda som lider av EL, här har du en till :P jag älskar att titta på matprogram, drömma mig bort, planera vad jag ska laga eller baka, men att ställa sig i köket och köra igång det har jag lite svårt med :P

2012-04-11 @ 18:09:04
URL: http://chicmommy.se
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Men hej gumman!



Va roligt att du är tillbaka med bloggandet. Har haft dig kvar på bloglovin och saknat dig!!

Blev jätte glad nu när jag såg att du börjat igen..



JÄÄÄÄÄÄÄTTTTEEEE stort grattis till graviditeten och att det är två, va kul!

Ber till gudarna att det går hela vägen ut denna gång.



massor med kramar / josephine från Gävle.

2012-04-11 @ 18:50:13
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: Marie, Mamma till William & Linus ♥

SV: Ja, det kan jag förstå.. Att bara få tvillingar är ju en omställning :) Lycka till!

2012-04-11 @ 19:50:42
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Mandy & River

Men vad roligt för er att ni äntligen får lyckan att få behålla en graviditet och dessutom dubbellycka :) Stort grattis :)

2012-04-11 @ 20:24:50
URL: http://mandyyss.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Benjamin och Bf 120709

Jag är inte å duktig som jag skulle vilja på att laga mat men träning ger färdighet ;)



Svar: Tack :) enligt rul är det en liten pojke så vi får hoppas dom såg rätt ;)

2012-04-11 @ 20:33:27
URL: http://snartenliten.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

Åh vad roligt att du bloggar igen =)



Stort grattis till er, detta ska jag följa. Håller tummarna att de ska gå hela vägen! Spännande med två små, sedan är ju Oliwer en redig kille!

Här hemma funkade de bra med syskon... lite svartis var Theo i början då jag ammade ... men nu är de full fart på dem. Tim närmar sig ett årsdagen... så han ställer sig upp mot allt och kryper som en vässla... är överallt... och Theo hänger på eller är den som leder ;)



Kramar <3<3

2012-04-11 @ 22:11:44
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Ska inte säga att jag är bra på att laga mat eller så men jag som gör alla vår mat alla dagar och ibland så blir man lite extra nöjd när man lyckas röra till något bra!

2012-04-12 @ 21:08:04
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0