Vad jag ska bli när jag blir stor?

Man har ju så otroligt mycket tid att tänka på när man ligger på sjukhus.
Förutom att titta på TV och mata och mysa med bebis så hinner jag fundera över livet både en och två gånger. Jag tänker mycket på vad jag egentligen vill göra när jag blir "stor"!
 
 
Jag kastas mellan sjuksköterska, polis eller mäklare. Att bli sjuksköterska är ju rätt lång utbildning på, att bli polis kan vara ruskigt svårt då det är näst intill omöjligt att komma in på polishögskolan känns det som. Att plugga till mäklare innebär rätt mycket plugg också just ang. lagar och regler.
 
 
Jag vet ialla fall en sak och det är att jag vill plugga till något, jag vill ha en utbildning. Och jag är så otroooligt glad att jag har min gymnasieutbildning färdig inför framtiden så jag bara kan börja plugga vidare senare.
 
 
Men vet ni va? Jag har ju ändå minst 1 1/2 års mamma-ledighet att hinna fundera över detta. Finns det andra där ute som också tänker plugga till något ? Kramis

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du hinner nog komma fram till något vettigt under din mammaledighet :) Dessutom går det ju att hoppa av en utbildning om den inte känns rätt. Själv pluggar jag andra året på socionomprogrammet, det är tufft men kul :)

2012-09-04 @ 19:21:21
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Postat av: Sandra, Colins mamma

Grattis till de små, så söta och fina namn ni valt. Jag ska läsa till polis till hösten om jag kommer in :)

2012-09-04 @ 21:32:02
URL: http://www.sandrahupdate.blogg.se
Postat av: carro

har helt missat att bebisarna har kommit så stort grattis! jättesöta är dom! på tal om ditt inlägg så är jag inne på att plugga till syrra nu till hösten 2013! känner som dig att jag vill ha en utbildning och saknar faktiskt skolbänken lite efter nästan 2 år hemma med barn :)

2012-09-04 @ 22:36:33
URL: http://wcarro.blogg.se
Postat av: carro

har helt missat att bebisarna har kommit så stort grattis! jättesöta är dom! på tal om ditt inlägg så är jag inne på att plugga till syrra nu till hösten 2013! känner som dig att jag vill ha en utbildning och saknar faktiskt skolbänken lite efter nästan 2 år hemma med barn :)

2012-09-04 @ 22:36:33
URL: http://wcarro.blogg.se
Postat av: Anna-Ellies mamma

Grattis till dom fina pojkarna :)

Jag ska plugga till sjuksköterska, och jobba som det ett tag och sen plugga till barnmorska :)
Men Det blir om ett par år när min dotter är lite större!!

2012-09-05 @ 13:46:11
URL: http://livetmedkarleken.blogg.se
Postat av: Naima - mamma till Neo och Caesar

Först och främst stort grattis till dina fina pojkar!
För mig är studier inte aktuellt på många år. Jag har ett super jobb, och har en ettårig diplomutbildning inom ekonomi.
Du har tid på dig att bestämma vad du vill göra, och de yrken du funderar har alla gemensamt att det inte är vanliga kontorstider man jobbar. Som mäklare jobbar man mycket på kvällar och helger, när alla andra är lediga. Som polis och sjuksköterska är det både jour och nattskift och även helgdagar som jul.
Detta är några av de tyngsta saker jag skulle väga in, framförallt med tanke på familjen. Hur vill du/ni att era liv ska se ut? Hur ska ni få pusslet med 3 barn att gå ihop?
Lycka till :)

2012-09-05 @ 16:43:40
URL: http://naimisen.wordpress.com
Postat av: Alexsandra, mamma till Nils 120514

Ta din tid och känn efter vilket yrke som passar in i ert liv och vad du mest vill göra. Själv ska jag nog utbilda mig till nagelterapuet , det verkar roligt

2012-09-07 @ 16:06:50
URL: http://Alexsandralotman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0