Pumpie bröstii

 
Vet ni vad det här är ?
Ni som ammat och behövt pumpie lite bröstie vet ju vad jag snackar om. Det är helt enkelt en bröstpump, en handbröstpump ingen jäkla elpump här icke! Här kör vi på manuell förmåga !
 
 
Jag hade den här när jag ammade Oliwer då jag pumpade ut honom på nätterna ibland då det bokstavligt talat sprutade mjölk ur brösten på meeej! Oliwer blev ju helt blind där ett tag, det var ju som värsta vattenpistolerna rak i ögat på stackarn.

Ialla fall, jag vill ju gärna amma tvillingarna också om det går men som vissa av er vet så genomgick jag en bröstförstoring Oktober 2010. Så jag har varit lite orolig att jag inte ska kunna amma dem, att det ska ha blivit något knas under operationen. TMI TMI TMI varning = Jag har dem senaste veckorna kunna trycka ut lite genomskinlig vätska genom brösten men inte mycket alls och jag minns att med Oliwer så började jag läcka råmjölk rätt tidigt. Men inte den här gången så jag var lite orolig så jag tog fram den där gamla pumpen haha och provade bara för kul. Joorraaa satt, visst finns det lite vätska i brösten...det rann till ordentligt med hjälp av pumpen haha. Så nu har jag lite mer hopp!!
 
Förlåt för snuskvarningen ;)

Så YES, snart är jag redo för att bli en mjölkkossa, mjölkstånd och 24/7 öppen matbutik för bebisarna.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ta det lite lugnt med att pumpa bara då man ibland använder bröstpump för att få igång förlossningar. Det gör nämligen så att något ämne i kroppen 'sätts igång' som gör att man får värkar osv. Jäkligt dåligt förklarat men hoppas du förstår :) hoppas också du förstår att jag inte menade något illa. Kram :)

2012-06-29 @ 10:46:37
Postat av: Frida

Hoppas det var mjölken du pumpade ut och inte Oliwer. ;-)
Kram

2012-06-29 @ 22:43:54
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vad skönt att du kunde.. Hade jättebra amning nu med dottern men kunde inte få ut en droppe med pumpen...

2012-06-30 @ 12:15:14
URL: http://lillgarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0