Inga fler barn här inte - Preventilmedel

Det är med stor sorg i hjärtat jag säger det här, jag tror inte att jag någonsin mer kommer på uppleva en graviditet igen. Jag tror inte heller att jag någonsin kommer få uppleva alla underbara sparkar, lyckan när du går på ultraljud och kärleken du känner när du ser ditt barn för första gången igen.
Jag får nästan tårar i ögonen när jag pratar om det men å andra sidan så har jag redan lyckan att ha fått tre fina barn. Det finns folk där ute som inte ens får ett. Så jag är inte girig, inte alls.
Speciellt för mig som för bara 1 år sedan inte trodde att jag någonsin skulle få barn igen. Jag vet inte ens om det skulle gå att få fler barn med tanke på allt strul det var att ens lyckas behålla en graviditet.  
 
Men när man ändå vill forsätta att ha ett samliv med sin sambo utan att göra barn så måste man skydda sig, man kan använda kondom men det är ju rätt trist och bökigt.
Så himla osexigt när man helt plötsligt ska ta fram den där förpackningen, killen öppnar med tänderna för att sedan fibbla vilka jävla håll den ska på i mörkret...nej tack!!
 
Så nu sitter jag och funderar på vilket preventilmedel jag ska sätta mig på, p-ring? p-stav? spiral? p- spruta?
Fy fan vilken djungel. Jag tror det lutar åt koppar spiral, för jag tål inte hormonerna som finns i p-piller och sånt.
Jag är jätte känslig emot hormoner och har alltid varit det, jag blir väldigt nedstämd av den hormonhalten så därför låter koppar spiral bäst.
 
Vad har ni ?
 

Kommentarer
Postat av: sandra linder - nominerad till årets blogstar.

Love, KOPPARSPRIAL. Jar både haft hormon och det förstnämnda och det kopparsprial är så mycket bättre. Kram

2012-10-23 @ 10:34:17
URL: http://www.sandralinder.com
Postat av: Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Jag har P-ring och är supernöjd!

2012-10-23 @ 10:35:54
URL: http://salkert.se
Postat av: Anna

P-dator är det bästa! Helt naturligt, man tar bara tempen varje morgon (datorn väcker en) och får reda på om man har en grön eller röd dag. Inga hormoner eller nånting som hamnar i kroppen. 99.3% säkert.

2012-10-23 @ 13:00:47
URL: http://minpassion.bloggagratis.se
Postat av: Nea- 2barnsmamma till en 08:a & 09:a. Gravid med bebis nr 3

Jag har haft kopparspiral mellan mina graviditeter och kommer ha det sen igen efter denna bebsien kommit ut =)

2012-10-23 @ 13:32:03
URL: http://www.jamieochjulia.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag får svåra problem av alla skydd som innehåller östrogen och har därför valt p-spruta som endast innehåller gulkroppshormon, någon vi har naturligt. Den e smidig. En spruta var tredje månad. Fördelen med den är att man även slipper mens å ägglossning och att de är de säkraste skyddet som finns.

2012-10-23 @ 22:00:50
Postat av: Vita villan

Åå jag förstår hur du känner. Dock har vi tänkt skaffa ett barn till om det går och jag vill gärna vänta ett tag så jag verkligen kan få njuta fullt ut av att vara gravid. Fram.till dess knaprar jag p-piller då jag inte är så påläst om de andra.
Kram Frida

2012-10-24 @ 07:09:05
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Helena

jag har haft p-stav och jag tyckte den var bra.men jag har hört att spiral är bättre. själv tycker jag att vill man inte ha fler barn ska man ta något lång varit som man inte behöver tänka på och komma ihåg och ta som p-piller. kan säga att jag redan har glömt en tablett här och där och fått vänta på mensen och börja om på ny karta, när jag vill ha ett 3:e barn så kanske en glömd tablett här och där inte gör nå=)

2012-10-26 @ 19:36:49
URL: http://viggo2008.blogspot.se/
Postat av: Magda - mamma till Elliot

Förstår hur du känner.
Jag är precis som du jättekänslig mot allt vad hormoner heter och blir både tjock och deppig av p-piller och så. Men jag hade hormonspiral innan jag blev gravid och det var det bästa jag någonsin haft. Gick inte upp i vikt, blev inte deppig, slapp mens, slapp PMS, slapp finnarna jag alltid får mellan äl och mens. Och så slapp jag komma ihåg att ta piller eller nåt.

2012-10-29 @ 07:40:56
URL: http://momalicious.blogg.se
Postat av: Tove Lantz

Ja det där är minsann en djungel. Fick mitt första barn för 4 månader sedan och här blir inga fler på ett bra tag.
Men min mamma har haft bröstcancer så jag får tyvärr inte ta något preventivmedel med hormoner i. och kopparspiral vågar jag inte ta då två nära besläktade fått utomkretshavandeskap. så här körs det med kodis :)

2012-10-29 @ 18:47:02
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0