Jag tror det spökar.. - Det okända

Jag har en hat-kärlek till det övernaturliga, spöken och sånt där.
Jag älskar att tro att de finns och inte bara är påhitt men jag är rädd för att själv "drabbas" av spöken.
 
Som sagt så tror jag på spöken och jag har oftast väldigt svårt att sova i gamla hus, efter en skräckfilm eller när det är väldigt mörkt. Jag kan lätt erkänna att jag gärna har en nattlampa på när jag ska sova.
Jag är 22 år och mörkrädd!
 
Det har hänt saker som jag inte kan hitta en logiskt förklaring här hemma och även på andra ställen.
Och sen har det hänt saker som man kan förklara logiskt men det känns väldigt skumt ändå.
 
Leksaker i Oliwers rum har börjat spela.
För ca 1 1/2 år sedan hände det en sak; Daniel var ensam hemma och hade precis nattat Oliwer i vårat sovrum.
Daniels mormor hade precis gått bort hastigt i cancer någon månad tidigare och Daniel han tror absolut inte på spöken alls. Men ialla fall den här kvällen så hade han precis släkt lampan i Oliwers lekrum och skulle snart gå och lägga sig. Han gick och borsta tänderna för att sedan gå emot vårat sovrum då han helt plötsligt hör ifrån Oliwer lekrum
- Tittut jag ser dig 
Han blev så rädd så att han nästan sket på sig men tog ändå mod till sig för att gå in i rummet och hitta leksaken som lät. Det var ju den där lekhunden som spelar sånger och lär ut. Och jag lovar dig...han drog ut batteriet på hundjäkeln illa kvickt. Hunden har ju ungefär 10 olika inspelningar där han säger olika saker och av just alla 10 st så kom just det där - Tittut jag ser dig

Jag fick ialla fall för mig att det var hans mormor som ville komma och skrämma han lite ;)
Men vem vet, inte jag ialla fall!
 
Har ni varit med om något som ni inte kan hitta en logiskt förklaring till?
 
Såhär såg hunden ut...
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fy vad läskigt! Själv är jag mörkrädd när jag är ensam eller direkt efter att jag sett på "Det okända" på TV, jag tror att det är själva stämningen som skrämmer mig. Att min hjärna ska få för sig att den ser saker osv. Känns lite larvigt det också, att vara 21 år och mörkrädd ;)

2012-10-17 @ 15:25:28
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Postat av: rumptott

hm inte vad jag vet mer än en gång när jag bodde själv i min första lägenhet.. så gjorde jag mig en kopp med varm oboy i.. o av någon anledning bestämde jag mig att jag inte skulle ut mer i köket den kvällen.. =P men de va som om någon drog upp mig ur fåtöljen o slet ut mig köket o där stod spisen fortfarande på.. =/

kram

2012-10-17 @ 15:30:06
URL: http://rumptott.blogg.se
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sån hund har vi med och den gjorde EXAKT så en natt jag var helt ensam med barnen.. Trodde fan jag skulle dö! Hemskt när dom gör så.
Casper har haft en traktor som börja tuta mitt i natten en gång med...

2012-10-17 @ 15:37:44
URL: http://lillgarden.blogg.se
Postat av: rumptott

hehe ja jag får arga blicken istället =P jag vill ju bara le vänligt o säga hej typ =P haha.. men de får jag aldrig =D

men kan förstå dig om de är så där varje gång för dig när du går ut =D

kram

2012-10-17 @ 17:48:05
URL: http://rumptott.blogg.se
Postat av: Maria Pettersson

Hittat fin blogg genom Melisas.

Visst har jag varit med om saker som inte går att förklara. Tex skor som försvinner på natten. Vi letar på morgonen och hittar dom inte. När vi kommer hem på eftermiddagen ,( ingen har varit hemma under dagen) så stor dom på köksbordet. Då börjar man undra lite smått vad som händer.

En sådan hund har mina barn också. Den har också börjat prata och sjunga av sig självt. Läste i går på en annan blogg att deras hund gjort lika dant.

/ Maria husetfullt

Svar: VIlken blogg läste du det ? :) jag vill också läsa det :D
Love Nordgren

Postat av: Carro - Foto

Vi hade också en såndär hund förut och den kunde spela för sig själv titt och tätt, jag tänkte att om man inte stänger av den kanske den gör så det kanske är någon inbyggd sensor eller nåt i den. Vi har flera leksaker här hemma som börjar låta bara man går förbi dom eller att täcket trillar ner lite från sängen så låter dom.

Här hemma har jag dock varit med om en mycket märklig sak det var för bara någon månad sen. Jag hade svårt att sova den natten för min minsta låg och gnydde i sömnen med jämna mellanrum (växtvärk förmodligen) hur som helst när jag ligger i vardagsrummer och försöker sova hör jag hur det låter som att någon slår med en gaffel i diskbänken. Efter typ 10 gången så sänker jag radion och lyssnar, då hörs ingenting. Riktigt obehagligt.

Dagen efter jobbade jag kväll och min man satt framför datorn med hörlurarna på då hör han flera smällar efter varandra, han tar av hörlurarna och går och tittar till barnen. Han tänkte att det var dom som gått upp och lekt men icket. Han tar på hörlurarna igen och smällarna fortsätter ett par gånger till.

Detta berättade han för mig ett par dagar senare och då hade jag inte ens berättat för honom om vad jag hört eftersom att han ändå skulle tycka att jag bara pratar strunt han tror inte alls på sånt där.

2012-10-17 @ 18:29:00
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Emma

Haha, vi har en exakt likadan hund och den börjar också spela lite då och då. Men värst är det ju när det händer på natten, då blir man rädd :P.

2012-10-17 @ 19:34:19
Postat av: Alexandra mamma till Ebba

Vår hund börjar också prata på natten! Skit läskigt :S

2012-10-18 @ 11:53:43
Postat av: Karolina mamma till My

Vi har en nalle som gjort likadant !

2012-10-18 @ 12:23:01
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Patricia mamma till Saga & Wiggo

Vi har också en sån hund som börjar låta av sig själv, vi har också en kamera som man måste trycka på ganska hårt på för att den ska låta men den har också gått igång av sig själv. As märkligt!

Svar: Ja vilka luriga rackare ;) haha
Love Nordgren

2012-10-19 @ 15:33:57
URL: http://popblogg.nu
Postat av: Liv

min lillebror har en sådan, att den säger "tittut jag ser dig" efter att ha legat ensam en stund är inget ovanligt, så har den alltid gjort de senaste 3 åren,

2012-10-23 @ 15:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0