Obligatoriska tvillingkommentarer

När man får tvillingar så får man inte bara två bebisar utan man blir även ett vandrande Zoo, jag lovar dig!

Folk stirrar, pekar och snackar om dig och ofta med dig.
När du får tvillingar så innebär det automatiskt att folk får när som helst, hur som helst sticka ner hela ansikten in i vagnen och utbrista "åhh va söööta".

Och missförstå mig rätt, jag älskar att höra att mina barn är söta men tänk dig att det händer ungefär 4-6 ggr per gång du lämnar hemmet för mer än 1 timme.
Inte bara med tanke på alla bakterier utan med tanke på att man helt enkelt inte gör så, punkt!

Och jag har inget emot att folk frågar mig saker men kom igen..det börjar bli lite tjatigt. 
Här är standard frågorna som jag lovar att alla tvillingföräldrar får -
 
1. Är det tvillingar ?
2. Är det dina tvillingar?
3. Är de lika?
4. Är det inte jobbigt med tvillingar?
5. Är det enäggstvillingar eller?
 
Jag svarar alltid trevligt på frågorna men i mitt huvud har jag mina egna fantasisvar -
1. Nej väldigt tätt mellan barnen bara, 8 minuter faktiskt!
2. Nej jag snodde de i parken där borta! samtidigt jag ser väldigt creepy ut
3. ....... ..... orkar inte ens svara
4. Nej är det jobbigt att vara du ?
5. Fan vad massa frågor du har då, jag är inte hjärnkontoret och här är det INTE bra att fråga mycket för du får ändå INTE reda på något  ...suck!
 
Men så gör jag inte utan jag svarar på alla frågor med ett stort leende :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Folk har ibland dom roligaste kommentarerna och frågorna.
Det är rätt konstigt det där med barn och omgivning. Bara för att man råkar ha barn så är det fritt fram för vem som helst att fråga vad som helst tydligen...

2012-10-16 @ 21:52:54
URL: http://lillgarden.blogg.se
Postat av: Matilda

Jag tycker att det är häftigt att folk vågar fråga, det anses ju vara typiskt "osvenskt" (och ett svenskt beteende anses ju ofta vara kallt och egoistiskt). Sedan kan jag ju såklart förstå att det blir jobbigt med kommentarer varje gång. Men ändå, häftigt att de vågar enligt min åsikt :)

2012-10-16 @ 22:59:34
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Postat av: Annika

Love - I know the feeling!
Mina tjejer har ju hunnit bli ett år nu och frågorna har äntligen klingat av! Phu. Jag kände mig nästan konstant iaktagen så fort jag lämnade hemmet. Och ja, samma frågor om och om igen!
Är det tvillingar?
Är det en flicka och pojke? Två pojkar? Två flickor?
Är dom enäggs?
Är det jobbigt?
Får du sova något?

Sen hade jag svar på repeat typ ;)
Men du, hysterin lägger sig :)

Svar: hahah jadu :P vi tvillingföräldrar har det "tufft" vi ? :P haha
Love Nordgren

2012-10-16 @ 23:10:13
Postat av: mammaTea

Förstår att det kommer mycket frågor. Jag får ofta frågor och kommentarer om att det är tätt mellan barnen och folk säger till varandra "jag trodde det var tvillingar" när de ser vagnen.

2012-10-17 @ 05:38:21
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Reagerar man så, har jag inte tänkt på. Men jag har alltid varit lite avundsjuk när jag ser någon kommande en tvillingvagn, =)

2012-10-17 @ 07:10:20
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: rumptott

Hehe!! e de därför alla tvilling mammor ser så enormt tjuriga ut när de kommer o går med sina vagnar?? =P man försöker söka kontakt o le åt dom åtminstånde och säga hej. men de tittar jämt åt ett annat håll haha..

känns som att de tror att jag är en sådan person som ska köra ner mitt huvud i vagnen o lägga mig i mellan dom?? =P haha men sån e jag inte =D jag e bara avundsjuk vill med få tvillingar =)

har ju anlag för o få de då jag e i tredje generationens barn o min man är det med =D haha så får väl se nästa gång man försöker skaffa barn. om man nu någonsin kommer tordas de igen.. skit diagnos man fått.. =/

har lagt till dig på bloglovin så jag stannar ^^

2012-10-17 @ 08:12:57
URL: http://rumptott.blogg.se
Postat av: Julia

Ja jag fick också alla dom frågor och det hände ibland att någon tog följe med mig genom centrum och babblade om tjejerna :)

En fråga jag fick ibland då dom var bebisar var om det var flickor eller pojkar fastän dom båda vid tillfället var klädda i rosa klänningar :)

2012-10-17 @ 10:18:46
URL: http://underbaraungar.se
Postat av: Linda Olsson

Hahahaha! :P

2012-10-17 @ 12:43:48
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Haha jag hade inte kunnat knipa ihop. Eller ja, det gör jag inte när jag får dumma kommentarer. En vanlig fråga är om mina barns pappa är ljus eftersom barnen har blåa ögon och är blonda och jag har mörkt hår och bruna ögon. Då brukar jag svara att nej, han kommer ifrån Afrika. Sen blir det alltid en pinsam tystnad efter :)

2012-10-17 @ 16:39:25
URL: http://lilith.se
Postat av: Annika

Haha, ja alltid tror folk fel kön (gärna äldre människor) fast min vagn är rosa, typ rosa/lila filtar, hello kitty mössor, ja hela baletten ;) samtidigt kan jag tycka det är lite gullugt för då är man ju ganska öppensinnad vad gäller flickigt / pojkigt ;) Till mig har även tvilling mammor kommit fram å det kan va lite kul, men även äldre människor som själva är tvilling.
Hade däremot en gammal dam som berätta hur mycket hon avskydde att va tvilling och att hennes syster och hon aldrig kommit överens... det va ju inte en sån upplyftande historia att höra :D

Svar: Haha jahaa ja de vill inte säga fel ;)kram
Love Nordgren

2012-10-18 @ 12:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0