Arg...

Hämtade Oliwer på dagis idag och då var hans kläder genom blöta..igen!!!!

Jag har alltså regnkläder och stövlar lämnat på dagïs åt honom för regninga dagar men ändå så var hans skor helt dyngsura, strumperna genom våta och hans jacka smutsig av lera. Det är andra gången på kort tid detta hänt och nu är två par skor förstörda för att dem inte satt på Oliwer rätt kläder för regn.

Idag så blev jag så irriterad så jag gick fram och sa att nästa gång ni inte hittar Oliwers regnkläder så ring mig och fråga så kan jag berätta exakt hur dem ser ut så slipper sånt här hända för när jag hämtade honom så sa dagispersonalen att "hans skor är troligtvis jätte blöta för vi hittade inte hans gummistövlar"...suck!!!
 
Jag sa även att om han blir sjuk så blir troligtvis mina små infektionskänsliga tvillingar det också så det är jätte viktigt att han inte är ute när det är så här kallt i strumpor som jag kan dra ut ca 20 liter vatten ur....
De förstod vad jag menade och bad om ursäkt och sa att nästa gång så ringer de om de är osäkra.

BRA!

Hoppas det inte upprepar sig igen... jag blev faktiskt arg!
 
Vad tycker ni? överreagerade jag?
 

Kommentarer
Postat av: Helena

gör som jag gjorde när personalen inte bytte kläder på viggo. jag tog hem jogging skorna och lämna kvar stövlarna. då är det bara och leta för personalen=)

2012-09-26 @ 18:39:24
URL: http://viggo2008.blogspot.se/
Postat av: klara

Du gjorde helt rätt!!
smart som ovan sa att lämna jogging skorna hemma då det ofta är så blött och ruskigt ute nu! :)

2012-09-26 @ 18:56:36
URL: http://kmv.blogg.se
Postat av: Emelie

Jättebra! Du överreagerar verkligen inte. Om dom inte hittar hans kläder så får dom, som du bad dom, ringa dig eller låta honom vara inne med en personal. Helt sjukt att dom låter honom leka i regnet utan regnkläder och gummistövlar!

2012-09-26 @ 19:03:58
URL: http://notjustasummerlove.blogg.se
Postat av: Veronica

Du överreagerade absolut inte. Hade reagerat precis likadant.

2012-09-26 @ 21:04:58
Postat av: Madeleine - om livet i the OC

NEJ! Det är bra att man säger ifrån! Du betalar ju för att ha honom på dagis.. och det är ingen gratis service man får. På min dotters skola här i USA vill dom att man skickar med solkräm.. så sagt och gjort det har jag gjort. Sen har hon kommit hem helt röd och jag har frågat om dom haft på henne solkrämen, nope. Frågade några dar i rad och bad sedan fröken att se till att hon har på henne solkrämen. Men nope fortfarande inte. Jag sa tillslut rektorn att VARFÖR ska alla barn ha med sig solkräm om alla krämer bara står orörda i ett skåp?? Slöseri med pengar och oansvarigt av personalen..

2012-09-26 @ 22:35:48
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Elin

Jag har jobbat på förskola själv. Jag vet att det kan bli tokigt ibland, men det är inte försvarbart att de släpper ut ett barn utan stövlar om det är dyngsurt. Då får de väl låna av något barn som inte är där, eller som sagt fråga dig när du hämtar om det är okej att de nästa gång ringer och frågar (det kan vara svårt att veta om det är okej att man "stör" för en sån sak). Så det var helt rätt att du sa till!

2012-09-27 @ 09:20:14
URL: http://tajkonfamiljen.blogg.se
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

Bra att du säger ifrån... förstår dock inte alls personalen...
Då jag själv jobbar i förskolan så vet jag hur noga vi är att barnen är rätt klädda! Skulle vi inte hitta eller föräldrar har glömt något hemma så har vi alltid lånis kläder/stövlar ... Kram på dig!

2012-09-27 @ 21:01:16
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Det är bra att du säger ifrån. Säger pedagogerna med till oss. BARA SÄG till.. Hellre det än att man ska gå och irritera sig :)

Hoppas han slipper bli blöt mer nu bara..

2012-09-27 @ 21:40:52
URL: http://lillgarden.blogg.se
Postat av: Hannele

Nej de gör du inte..jag hade också lackat ur..

2012-09-29 @ 15:18:51
URL: http://lillahannele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0